Landing Page – dat isvoor een speciaal soort sites die zijn gemaakt voor een specifieke taak. Het is zeer waarschijnlijk dat het voor uw taak is. Maar eerst dingen eerst. SOORTEN SITES Om te begrijpen wat een bestemmingspagina is en hoe deze eruit moet zien, moeten we begrijpen welke andere sites er zijn, en natuurlijk hoe ze verschillen van onze spijker op het programma. En ik zeg meteen dat als we de begrippen ‘site’, ‘visitekaartjesite’ en ‘landing’ vanuit een puur technisch oogpunt beschouwen, dit allemaal sites zijn, maar vanuit het oogpunt van de taak zijn ze anders. Laten we daarom eens kijken hoe een bestemmingspagina verschilt van een visitekaartjesite, bedrijfssite, enz. Visitekaartje website Gemaakt om het bedrijf op internet te vertegenwoordigen, om er minimale informatie over te geven. Het is als een echt visitekaartje dat we tijdens belangrijke evenementen aan belangrijke mensen geven. En meestal wordt het, zoals in het geval van een visitekaartjesite, een keer gebruikt om contact met u op te nemen en het vervolgens in een diepe doos te gooien. Tegenwoordig worden dit soort bronnen gebruikt door organisaties die de meeste van hun klanten offline halen, en deze site is voor hen meer een showcase dan een echte verkooptool. Bedrijfswebsite Nu al een serieuzer iets, bedoeld voor een volwaardige presentatie van een bedrijf op internet. In de regel zijn er hier altijd meerdere hoofdpagina’s: portfolio, over het bedrijf, ons team, diensten, contacten en verder individueel. Hoewel u misschien niet al deze items heeft. De belangrijkste taak van een dergelijke site is om een beeld te vormen en te informeren over een groot aantal goederen of diensten die niet fysiek op één pagina kunnen worden geplaatst. Dat is de reden waarom grote grote bedrijven dergelijke sites verkiezen boven landingspagina’s. Online winkel Het meest complexe site-formaat dat is ontworpen om het bereik aan bezoekers te demonstreren en een bestelling van een klant te ontvangen. U weet dit echter zonder mijn slimme beschrijving, aangezien aankopen in online winkels nu de norm zijn geworden. De meest ideale situatie is wanneer u veel (minstens meer dan 30 stuks) fysieke goederen heeft en u dit op de een of andere manier gemakkelijk moet regelen. En als u ook de verkoop voor uw niche moet automatiseren, heeft de dokter dit besteld. Bestemmingspagina Als we het hebben over een bestemmingspagina, dan is het maar één pagina. En de taak van de landingspagina is om de bezoeker de gerichte actie te laten ondernemen. Welke precies hangt af van het idee van marketeers, en het betekent niet noodzakelijk dat je een product of dienst koopt. Dit kan van de klassieker zijn – om een consult of kostenberekening te bestellen. Dit is het belangrijkste verschil tussen een landingspagina en een website met meerdere pagina’s of een online winkel. Voor wie is het geschikt en wat zijn de voor- en nadelen, we bespreken verder. Nu is het belangrijkste voor mij dat u het verschil begrijpt tussen een landingspagina en een gewone website. Mocht ik dit tot mijn spijt niet hebben overgebracht, dan hebben we al meer in detail geschreven over de verschillen tussen de landingspagina en traditionele websites en visitekaartjeswebsites. NODIG OF NIET Het idee om websites van één pagina te maken begon in 2010 (ongeveer) aan populariteit te winnen, en nog steeds is hun populariteit niet afgenomen. Of beter gezegd, het groeit zelfs. En vooral omdat vanuit het oogpunt van bedrijfseigenaren de bestemmingspagina ongeveer als volgt zou moeten werken: De gebruiker komt op de pagina terecht; Bewondert de verkoop- en verpakkingsactiviteiten; Laat een telefoonnummer achter en kijkt uit naar de oproep van de manager; Loopt om geld naar uw bedrijf te brengen. Ik wil niet zeggen dat dit niet gebeurt – het gebeurt zelfs, maar niet op alle zakelijke gebieden en zeker niet bij elke bestemmingspagina. Daarom gaan we verder met de meest smakelijke: waarom heb je een landingspagina nodig en voor wie is deze ideaal (en tegelijkertijd wat te verkopen via een landingspagina)? Ik zal deze vraag met stapsgewijze punten beantwoorden: wie kan en wie niet, en categorisch. EEN KLAAR LANDINGSPAGINA NODIG? Orderontwikkeling In ons bureau Doe het zelf Om te beginnen zal degene die de bestemmingspagina verkoopt er waarschijnlijk van profiteren en meer dan honderdduizend en misschien zelfs miljoenen euro’s in een warme zak steken. Maar vergeet niet dat er altijd uitzonderingen zijn en misschien is uw project precies dat. Eenvoudige en goedkope producten Hoe minder tijd een persoon nodig heeft om een beslissing te nemen, hoe meer een site van één pagina in dit geval geschikt is. Complexe en dure producten Als het voor de klant belangrijk is om alles in een gestructureerd en sequentieel formaat te presenteren voor een gemakkelijke vertering, dan bevindt de bestemmingspagina zich ook bij de kassa. Communicatie met jou is belangrijk De klant kan zonder jou niet de uiteindelijke beslissing nemen? Of wil je de details met hem verduidelijken? Dan is deze tool weer iets voor jou. En nu een paar punten over die gevallen waarin de voordelen van een landingspagina er niet toe doen en je geen site van één pagina nodig hebt. Maar als je twijfelt (of je beschouwt jezelf opnieuw als een uitzondering), schrijf dan in de comments, en we zullen je een gratis advies geven – “wel of niet doen” uit onze ervaring. Een groot assortiment Een bedrijf dat meer dan 20 verschillende detailhandelproducten verkoopt, zou een klassieke online winkel moeten kiezen. Uitzonderingen zijn bijvoorbeeld de groothandel. Maar nog steeds zeldzaam. Begrijpelijk product Als uw product geen presentatie nodig heeft en het alleen belangrijk is dat de klant meer over uw bedrijf zelf leest, dan is een site met meerdere pagina’s in dit opzicht beter. Zeer groot bedrijf (verkoop niets) U hoeft niets te verkopen, u heeft een website nodig om met klanten te communiceren en een paar andere taken. Bijvoorbeeld het plaatsen van relevant nieuws of aanbiedingen voor investeerders. In alle andere gevallen toont de juiste bestemmingspagina zichzelf als een gewild en effectief verkooptool. Dit wordt niet alleen begrepen door verkopers, maar ook door kopers; mensen zijn gewend aan het site-formaat van één pagina, ze zijn klaar om hun contacten daar achter te laten, bestellingen te plaatsen en te kopen. Het is niet nodig om te hopen op veel leads via een landingspagina in die gebieden waar alle verkopen worden gedaan via uitgaande oproepen en vergaderingen. Niet in de zin dat ze dat niet zullen zijn, maar hoogstwaarschijnlijk zal het resultaat zo-zo zijn. VOORS EN TEGENS Stel dat u op de lijst met gelukkigen staat voor wie een site van één pagina geschikt is. Maar dit betekent niet dat u het nu alleen hoeft te doen. Zoals u zich herinnert, zijn er altijd opties. Daarom zullen we de voor- en nadelen afwegen en deze vraag waarschijnlijk tot een logische conclusie brengen. Voordelen van bestemmingspagina’s Het belangrijkste pluspunt, dat ik apart wil benadrukken, is de mogelijkheid om de maximale conversie van bezoeker naar actie te krijgen. Dit is zeker niet altijd goed, vooral als er niet zo veel moeite wordt gedaan om aanvragen te verwerken. Maar aan de andere kant, zelfs als de helft van de applicaties nog niet volwassen is, kunnen ze nog ontwikkeld worden voor de toekomst. De landingspagina bevat een specifiek advertentie-aanbod; Technisch gezien is het maken ervan eenvoudiger dan een volwaardige website; Door meerdere bestemmingspagina’s te gebruiken, kunt u uw doelgroep segmenteren; Met de juiste voorbereiding kan de landingspagina jarenlang niet worden gewijzigd; Met behulp van een landingspagina kunt u nu snel starten en verkopen. Nadelen van bestemmingspagina’s Als we het hebben over de nadelen van bestemmingspagina’s, verwachten veel mensen wonderen van hen, net als van elk populair idee. De algemene trend van internetmarketing, en inderdaad van digitale technologieën in het algemeen, is echter zodanig dat ze elk jaar steeds eenvoudiger en begrijpelijker worden voor de eindconsument, maar van binnen steeds ingewikkelder worden. En hoe complexer het mechanisme, hoe hoger de kwalificaties zouden moeten zijn van de persoon die het ontwikkelt. Op de landingspagina kunt u niet meer dan één of twee (nou ja, maximaal 10) aanbiedingen plaatsen; Technisch eenvoudiger betekent niet goedkoper. Een goede landingspagina kost geld; Onthult slechts één zin en een beetje over het bedrijf; Landingspagina’s zijn niet van toepassing op elk werkterrein. WAT IS BELANGRIJK BIJ HET CREËREN Als de landingspagina is gemaakt door professionals, met een duidelijk begrip van wat voor soort gerichte actie de bezoeker zou moeten uitvoeren, dan zal het effect ongetwijfeld zijn. Sites van dit type zijn alleen bedoeld voor een snelle start van de verkoop, omdat de bezoeker van de landingspagina maar 2 manieren heeft: het tabblad sluiten of een verzoek achterlaten. Tegelijkertijd is het ook belangrijk om te begrijpen dat niet alleen de kwaliteit van de pagina belangrijk is voor de bestemmingspagina, maar ook de hoeveelheid verkeer, en bovendien gericht verkeer. En hiermee hebben velen in de regel problemen, maar om de een of andere reden, juist als er geen resultaat is, zoekt iedereen naar gebreken op de site en niet in de bron van verwijzingen. Daarom moet u hier een balans vinden tussen de kwaliteit van de site en de hoeveelheid verkeer. En daarvoor is het noodzakelijk dat de advertentie verkeer binnenhaalt dat echt overeenkomt met de landingspagina. En op zijn beurt bood de website van één pagina een oplossing voor het probleem van de gebruiker die ernaar was overgestapt. En trouwens, in ons bedrijf is het gebruikelijk om niet de conversie van de site, maar het verkeer in overweging te nemen. Plotseling?! IS HET DE WAARD OM JEZELF TE DOEN Hier is het misschien tijd om een van de populaire mythen over bestemmingspagina’s te ontkrachten, die, zoals je misschien wel raadt, werd geboren door de eigenaren van deze zelfde constructeurs. En de mythe gaat als volgt: professionele bestemmingspagina’s zijn eenvoudig. En nu zullen we er in meer detail op ingaan. Vijf, nou ja, tien minuten voorsprong, en je hebt een echte bestemmingspagina. Maar het is niet precies. Bovendien helpt niet alleen reclame voor constructeurs om zo’n mening te vormen, maar ook tal van cursussen en videohandleidingen over het maken van bestemmingspagina’s. Inderdaad, waarom zou u betalen voor iets dat u zelf kunt doen? Ik zal een paar video’s bekijken en ga je gang. Maar in de praktijk loopt alles om de een of andere reden anders uit. Begrijp daarom dat het mogelijk is om betaald verkeer van contextuele advertenties naar de landingspagina vrij snel in te halen, maar of websitebezoekers zullen worden omgezet in klanten is een grote vraag. De moderne koper wordt verwend door handige en snelle websites die inspelen op zijn wensen. Zodra uw potentiële klant voor iets onbegrijpelijks komt te staan, hoe kunt u dan afscheid van hem nemen. Hij sloot de rekening en ging naar uw concurrent. De bestemmingspagina is een verkooptool en in uw bedrijf kunnen, net als in elk ander bedrijf, alleen goede resultaten worden behaald door hoogwaardige tools te gebruiken. Die moet je zelf maken, nadat je eerder ten minste 3 marketinggebieden hebt gestudeerd, of kopen bij een master. Als je Stradivari’s talent van internetmarketing niet voelt, en je moet in feite ook je bedrijf beheren en een heleboel andere problemen oplossen, dan bestellen we bij ons een effectieve landingspagina.
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |