Peugeot 3008: de praktische en ruime krachtpatser

Gemjobs

En toen stuitte je op auto blog Autodromen.nl in je zoektocht naar een midi SUV ineens op de Peugeot 3008. Je wist meteen dat dit ‘m moest worden. De 3008 is overigens de eerste midi SUV van het Franse merk, dat in 2017 de tweede generatie presenteerde.

 

De Peugeot 3008 straalt in alles macht en kracht uit

De eerste Peugeot 3008, zo lazen we op het zeer lezenswaardige auto blog Autodromen.nl, rolde in 2008 van de spreekwoordelijke band. De auto was leverbaar in twee benzine- en drie dieselmotoren. In alles straalt de 3008 kracht en macht uit, zonder dat dit overigens ten koste gaat van de typische Peugeot uitstraling. In 2016 werd de tweede generatie van de Peugeot 3008 voor het eerst aan het grote publiek getoond.

 

Digitaal display in plaats van analoge letters

De tweede generatie beschikt onder meer over een kleiner stuur en de i-cockpit van Peugeot. Bovendien is het display digitaal in plaats van dat gebruik gemaakt wordt van de bekende analoge letters. De Peugeot 3008 scoorde in elk geval goed, want in 2017 werd de auto in ons land uitgeroepen tot auto van het jaar.

 

Ook de prestaties van de 3008 mogen indrukwekkend genoemd worden

In het segment midi SUV’s of compacte crossovers moet de Peugeot 3008 concurreren met onder meer de Nissan Qashqai en de eveneens Franse Renault Kadjar. De 3008 heeft een sportieve uitstraling en biedt met 520 liter meer dan voldoende koffervolume.  Tegenwoordig loop je de Peugeot 3008 in een zes-versnelling handgeschakelde versie, terwijl er ook een zestraps automaat voor je klaar staat. De prestaties van de Peugeot 3008 mogen er ook zijn. Neem de 2.0 Blue HDI 180, een auto die een topsnelheid bereikt van 207 kilometer per uur. Bovendien bereikt de auto 100 kilometer per uur in slechts 8.9 tellen. Een vlotte krachtpatser dus de 3008.