De contentmanager zorgt ervoor dat verschillende materialen op de website van het bedrijf, en vaak ook in andere kanalen, bijvoorbeeld op sociale netwerken, interessant, relevant en relevant zijn. Het is belangrijk dat ze echt nuttig zijn en niet louter verkoop- of informatief. Het idee bestaat dat een contentmanager teksten schrijft. Een goede contentmanager is natuurlijk een schrijver, maar tegelijkertijd begrijpt hij het technische gedeelte, in ieder geval de basis. Dat wil zeggen, het kan onafhankelijk teksten of visuele inhoud naar de site uploaden. Een persoon die zich bezighoudt met inhoud, de waarden van het bedrijf uitzendt en ook het gebruikersgedrag op de sites volgt. Het is absoluut noodzakelijk om opmerkingen en recensies te volgen om geen acuut onderwerp, fout of idee voor een nieuw materiaal te missen. Als u dit systematisch en in grote hoeveelheden moet doen, is het zinvol om een communitymanager bij deze taak te betrekken, die de communicatie met gebruikers overneemt. De site mag niet worden verlaten, je moet constant teksten bewerken, je houden aan de gekozen communicatiestrategie en vergeet niet de letter van de wet te volgen, in het bijzonder het auteursrecht niet. De relevantie van uw inhoud is uitermate belangrijk, vooral als u een bedrijfsblog heeft of een nieuwspagina heeft. Toen het laatste nieuws een jaar geleden verscheen, wordt de betekenis van de rubriek onbegrijpelijk. Daarom moet de contentmanager regelmatig artikelen bijwerken, niet vergeten om aanpassingen te doen en onnodige informatie op de site te verwijderen. Een contentmanager moet dus goed en bekwaam schrijven, grote hoeveelheden informatie kunnen verwerken en redactionele vaardigheden hebben, nieuwsgierig zijn en niet onverschillig. Het is belangrijk om oplettend en ijverig te zijn, want elke fout zal in de ogen van veel mensen zijn en het zal niet gemakkelijk zijn om iedereen het te laten vergeten. Het is zeer wenselijk om grafische editors te bezitten, de mogelijkheid om eenvoudige infographics te maken wordt gewaardeerd. Van technische vaardigheden – basiskennis van HTML en CSS. Een contentmanager is voor het grootste deel een schrijfvak. Het is dus niet het cv dat voor de sollicitant spreekt, maar het portfolio met zijn werk. Dit is, laten we eerlijk zijn, een opzichtige specialiteit. Uit de tekst wordt direct duidelijk of hij goed is of niet. Tekst van hoge kwaliteit voldoet aan de taak. Het is geschreven met talent en respect voor de hersenen van andere mensen die willen laden. Geen fouten, geen bureaucratie, geen eindeloze deelwoorden. Er zijn nog steeds een heleboel van zulke kleine dingen die met de tijd komen: wanneer een persoon niet begint met het belangrijkste, wanneer hij zich langs de boom verspreidt en vergeet dat de tekst door een lijn, schuin, diagonaal kan worden gelezen, dus de gedachte moet worden herhaald. Dit gebeurt bijvoorbeeld als u instructies schrijft. In het interview zou ik willen vragen wat de kandidaat gaat doen als hij de bewerkingen ontvangt. Bij het interview is het verleidelijk om meteen te zeggen: “Ik zal alles oplossen”. Ik ben in de war door mensen die zo gemakkelijk hun werk beginnen te beheersen. Ga vragen, verdedig indien nodig. En natuurlijk, indien nodig, repareer het dan. U moet weten van wie de bewerkingen afkomstig zijn en waarom ze zijn. Het is ook goed om te vragen naar welke teksten iemand zich laat leiden. Ik zou in de war raken door een sombere en zwijgzame contentmanager, maar te creatief zijn zou ook voor mij een raadsel zijn. In het laatste geval is het moeilijk uit te leggen dat je niet creatief hoeft te zijn, maar je moet het gewoon pakken en snel, zonder creatief gooien, de taak voltooien. Vragen:
|
https://www.globalrecruitment.info/ |